مقایسه تویوتا کمری 2022 با هیوندای سوناتا 2022

مقایسه تویوتا کمری 2022 با سوناتا 2022

مقایسه تویوتا کمری 2022 با سوناتا 2022

از بهترین خودروهای سدان موجود در بازار کشورمان می توان به تویوتا کمری و سوناتا محصول دوست داشتنی شرکت هیوندای اشاره کرد. این دو خودرو از جمله خودروهای سدان لوکس و شهری به حساب می آیند که در ادامه این بخش از فروشگاه آیدی یدک مرکز فروش لوازم یدکی خودروهای خارجی به مقایسه این دو خودرو یعنی کمری 2022 و سوناتا 2022 می پردازیم.

مقایسه تویوتا کمری 2022 با هیوندای سوناتا 2022

برای دهه‌ها، تویوتا کمری و هیوندای سوناتا به دلیل مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان بی‌رقیب‌شان، در دنیای خودروسازی ثابت بوده‌اند. اکنون، این مدل‌های آزمایش‌شده و واقعی، با قابلیت‌های هیبریدی به‌روز شده همراه با ویژگی‌های ایمنی مدرن به‌علاوه سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی پیشرفته برای لذت‌بخش‌تر کردن هر سفری همه چیز را به سطح بالاتری می‌برند. قدرت ماندگاری قابل توجه هر دو خودرو تعجب آور نیست. آنها به وضوح جایگاه خود را در جاده های سراسر جهان به دست آورده اند.

پیشرانه تویوتا کمری 2022 در مقایسه با سوناتا 2022

تویوتا کمری با موتور 2.5 لیتری خود می تواند 203 اسب بخار قدرت و 184 پوند فوت گشتاور تولید کند. این گشتاور برای یک مدل پایه بد نیست. کمری از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نوآورانه استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد روان و دقیق ارائه می شود. به علاوه گزینه اضافه شده برای کمری تمام چرخ محرک که اخیراً توسط تویوتا معرفی شده است وجود دارد که می تواند در سطوح صاف یا در شرایط آب و هوایی نامناسب مفید باشد.

آیا می خواهید تجربه رانندگی با تویوتا کمری خود را ارتقا دهید؟ راز هیجان و لذت رانندگی با تویوتا کمری 2022 در موتور V6 آن است که اکنون در دو تریم آن یعنی XSE و XLE موجود است. این پیشرانه قوی با حجم 3.5 لیتر و 301 اسب بخار قدرت با 267 پوند فوت گشتاور، می تواند سواری هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد! تریم TRD به‌خاطر فنرهای جلو و عقب تنظیم‌شده در مسیر، به‌طور خاص برای اوج عملکرد تنظیم شده است، در حالی که SE دارای سیستم تعلیق اسپرت است که دقیقاً طراحی شده است تا بتواند تمام پیچ‌های جاده را به نرمی و کاملا کنترل شده پشت سر بگذارد.

صرف نظر از اینکه شما کدام مدل تویوتا کمری را انتخاب می کنید، کارایی این خودرو عالی است. موتور معمولی 2.5 لیتری با دیفرانسیل جلو مصرف سوخت 8.4 لیتر در 100 کیلومتر برای شهر و 6 لیتر برای بزرگ راه ارائه می دهد که می تواند گزینه بسیار به صرفه ای باشد. اگر با سیستم چهار چرخ متحرک مطابقت داشته باشد، می تواند تا 9.4/6.9 لیتر در 100 کیلومتر دست یابد. کمری با موتور V6، راندمان سوخت چندان بالایی ندارد، اما هنوز هم با سرعت 10.6/7 لیتر در 100 کیلومتر بیش از حد مطلوب است. برای درک بهتر این ارقام باید بگویم که همیشه عدد بزرگتر مصرف سوخت خودرو در مسیرهای شهری را نشان می دهد و در بزرگراه ها معمولا مصرف سوخت خودرو کمتر است.

با تویوتا کمری هیبریدی 2022، می توانید از بهترین های هر دو دنیا لذت ببرید، کارایی فوق العاده و عملکرد قدرتمند. دارای یک موتور کارآمد 2.5 لیتری همراه با یک موتور الکتریکی با 208 اسب بخار قدرت. همچنین به یک گیربکس متغیر پیوسته مجهز شده است که شامل حالت شیفت متوالی است تا  بدون به خطر انداختن مصرف سوخت به رانندگان کنترل بیشتری پشت فرمان بدهد. با این وجود اگر به دنبال خودرویی با قدرت فوق العاده و مصرف سوخت پایین هستید، یک کمری هیبریدی برترین انتخاب برای شما است.

هیوندای سوناتا 2022 دارای مجموعه ای از آپشن های رضایت بخش و سیستم عملی دیفرانسیل جلو است. عملی بودن با سه مدل هیبریدی به سطح بعدی ارتقا یافته است، از جمله مدلی که از انرژی خورشیدی از طریق پانل سقف خود استفاده می‌کند – به رانندگان این امکان را می‌دهد تا محدوده رانندگی روزانه خود را تا دو مایل بیشتر فقط در زیر نور آفتاب افزایش دهند.

از بهترین قابلیت های خودروی هیوندای سوناتا مصرف سوخت آن است که اقتصادی عمل می کند. مصرف سوخت این خودرو4.7 لیتر در 100 کیلومتر برای شهر و 4.3 لیتر برای بزرگراه می باشد. این تقریباً همان سطح کارایی کمری هیبریدی است. سیستم هیبریدی در سوناتا از یک موتور 2.0 لیتری و یک بخش الکتریکی استفاده می کند و قدرت خالص آن 192 اسب بخار است. این کاملاً به اندازه همتای کمری خود توانایی ندارد، اما داشتن تقریباً 200 اسب بخار قدرت در نوع خود عالی است. هیوندای پیشرانه هیبریدی را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک با SHIFTRONIC تطبیق داده است که به عنوان یک ویژگی تعویض دنده دستی در صورت تمایل می توان از آن بهره برد.

با خرید سوناتا، چندین انتخاب موتور متناسب با سبک زندگی خود دارید. مدل پایه یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر دارد که 191 اسب بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور با مصرف سوخت قابل توجه در 8.4/6.1 لیتر در 100 کیلومتر ارائه می دهد. اگر برای نیاز خود به قدرت بیشتری نیاز دارید، یکی از دو موتور توربوشارژ را انتخاب کنید: 1.6 لیتر با قدرت 180 اسب بخار و 195 پوند فوت یا تریم N Line ارتقا یافته با ظرفیت 290 اسب بخار قدرت.

موتور 1.6 لیتری توربو و موتور معمولی 2.5 لیتری هر دو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کار می کنند. N Line و N Line Night از این نظر منحصر به فرد هستند که از یک گیربکس هشت سرعته مرطوب دوکلاچه استفاده می کنند و دارای دنده های پدال هستند. واضح است که N Line همان خطی است که علاقه مندان به رانندگی واقعاً آن را دوست خواهند داشت. همانطور که گفته شد، هیوندای بر خلاف آنچه تویوتا با تریم های XSE و TRD خود انجام داده، هیچ نوع سیستم تعلیق اسپرت برای تریم های N Line ندارد.

قابلیت رانندگی تویوتا کمری 2022 در مقایسه با سوناتا 2022

با چابکی و قدرت یک سدان، این خودروها برای گردش در شهر عالی هستند. پاسخگویی آنها مطمئناً بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند. به علاوه، طول آنها راحتی را فراهم می کند که برخی از SUV های کوچکتر نمی توانند با آن مطابقت کنند! از نظر ابعاد هم 487 سانتی متری دارند و با این حال آنها هنوز به اندازه کافی نزدیک به زمین برای تجربه رانندگی بهینه هستند.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب مدل، فضای داخلی لازم است که در نظر گرفته شود. از میان این انتخاب ها، کمری فضای بیشتری برای سرنشینان ارائه می دهد. 38 اینچ فضای پای صندلی عقب و 42.1 اینچ فضای پای صندلی جلو. با سوناتا، فضای زیادی در جلو وجود دارد، با 46.1 اینچ فضای پای ردیف اول. اکثر مردم با 34.8 اینچ فضای پا در ردیف دوم راحت هستند، اما مسافران قد بلندتر ممکن است در طول یک سفر طولانی احساس نارضایتی داشته باشند.

فضای صندوق عقب با هیوندای سوناتا کمی سخاوتمندانه تر است. حجم صندوق عقب آن 16 فوت مکعب است. در حالی که صندوق عقب کمری 15.1 فوت مکعب حجم دارد.

از کنترل تهویه مطبوع دو منطقه ای جذاب گرفته تا تودوزی چرمی و صندلی های دارای گرمکن/تهویه، ویژگی های عالی تویوتا کمری مطمئناً هر خریدار بالقوه ای را خوشحال می کند. چیزی کمی اسپرت تر می خواهید؟ نسخه TRD آن با پدال های آلومینیومی، دوخت کنتراست قرمز در سرتاسر، چرخ های آلیازی 19 اینچی مات و ویژگی های دیگر برای علاقمندان عرضه می شود. مطمئنا هر نوع عملکردی که در سواری دنبال آن هستید در اینجا وجود دارد.

مدل‌های N Line و Night سوناتا استایلی پویا ارائه می‌دهند تا با عملکرد الهام‌گرفته از تریم اسپرت این خودروی کره ای مطابقت داشته باشد. از امکانات داخلی مشکی براق گرفته تا سیستم اگزوز دو نوک، این خودروها نگرش بیشتری را به ارمغان می‌آورند که مطمئناً حتی حساس‌ترین راننده را هم راضی می‌کند. در داخل، انواع امکانات رفاهی موجود مانند سانروف پانوراما، روکش چرمی نرم صندلی‌های جلوی دارای گرم‌کن و سیستم تهویه، و فرمان گرم‌شونده دنج را خواهید دید. علاوه بر حس اسپرتی که دارد با آن احساس لوکس بودن می کنید.

هر دو تویوتا کمری و هیوندای سوناتا دارای طیف وسیعی از فناوری های پیشرفته هستند که تجربه رانندگی بهتری را ایجاد می کنند. صفحه نمایش لمسی 7 تا 9 اینچی کمری، سیستم ناوبری، اتصال آمازون الکسا، قابلیت Android Auto/Apple CarPlay و سیستم صوتی با 9 بلندگوی JBL را ارائه می دهد. در همین حال، سوناتا دارای صفحه نمایش های لمسی از 8 اینچ در تریم های پایین تر تا 10 اینچ با ناوبری داخلی در مدل های بالاتر است.

کمری و سوناتا دارای ویژگی‌های نوآورانه‌ای هستند، مانند قابلیت شارژ بی‌سیم و نمایشگر هدآپ که رانندگان را از اطلاعات ضروری مطلع می‌کند. علاوه بر این فناوری مناسب برای راننده، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان هر خودرو نیز در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود: هفت اینچ برای کمری و تا 12.3 اینچ عرض برای سوناتا.

مقایسه ایمنی تویوتا کمری 2022 و هیوندای سوناتا 2022

یک تجربه رانندگی ایده آل اکنون با معرفی فناوری های کمک راننده در وسایل نقلیه مدرن در دسترس است. از هشدارهای برخورد از جلو برای هشیار نگه داشتن شما هنگام نزدیک شدن به سایر رانندگان و عابران پیاده، ترمز اضطراری خودکار برای موقعیت‌های دشوار، کروز کنترل تطبیقی که اجازه می‌دهد سواری نرم در هر بزرگراهی داشته باشید و کمک حفظ خط تا خودروی شما ایمن بین خطوط باقی بماند و نور بالا خودکار همیشه در شب های تاریک آماده است.

تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در سیستم های ایمنی پیشرو هستند و دید و آگاهی بیشتری را به رانندگان ارائه می دهند. تویوتا کمری که به طور استاندارد به فناوری Safety Sense 2.5+ مجهز شده است، با توانایی تشخیص علائم جاده و یادآوری اطلاعات مهمی به آنها می دهد که ممکن است در غیر این صورت از دست داده باشند.

در همین حال، تریم‌های بالاتر هر دو خودرو مجهز به سیستم نظارت بر نقاط کور همراه با هشدار ترافیک متقابل عقب در سوناتا هستند که به افراد کمک می‌کند تا خطرات احتمالی را قبل از وقوع حوادث شناسایی کنند. همه اینها با یک فید ویدیویی اختیاری که پوشش 360 درجه اطراف خودروی شما را پوشش می‌دهد تقویت شده است.

آخر پارکینگ اینجاست – و خودکار است! دستیار پارک هوشمند از راه دور به خودروها این قدرت را می دهد که خودشان را پارک کنند و به رانندگان اجازه می دهد تا سطح جدیدی از راحتی را تنها با یک فشار ساده روی دکمه تجربه کنند. با جلسات پر استرس پارک موازی خداحافظی کنید زیرا ماشین شما با خیال راحت به هر نقطه ای مانور می دهد در حالی که شما راحت بر روی صندلی راننده نشسته اید.

ارزش خرید تویوتا کمری 2022 در مقابل سوناتا 2022

هنگامی که به دنبال یک سدان هستید، کمری و سوناتا گزینه های بسیار خوبی دارند. در حالی که مقرون به صرفه ترین مدل ها از قیمت حدود 24500 دلار شروع می شود. اگر به دنبال خودرویی با نیروی بیشتر در زیر کاپوت هستید، باید تا 30000 دلار بپردازید.

برای کسانی که خواهان موتوری حتی قدرتمندتر هستند که در خودروی سازگار با محیط زیست خود بسته بندی شده باشد، باید یک مدل هیبریدی با حداقل شروع قیمت از 27 هزار دلار را انتخاب کنند. البته توجه داشته باشید که بسته به اینکه کدام تریم را انتخاب می کنید، این قیمت می تواند تا دو برابر قیمت پایه آن بیشتر باشد.

از LE مقرون به صرفه گرفته تا مدل برتر XSE V6، انتخاب های زیادی در مورد کمری وجود دارد. مدل پایه آن ارزش بسیار خوبی با کمتر از 26 هزار دلار دارد و کمی گرانتر از همتای سوناتا خود است. در همین حال، کسانی که به دنبال ویژگی‌های اضافی هستند، می‌توانند یکی از 11 تریم دیگر را با قیمت‌های قابل توجه 36 هزار دلار انتخاب کنند – که هزینه‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تویوتا کمری بهتر است یا هیوندای سوناتا؟

از مهمترین نبرد سدان ها می توان به نبرد بین هیوندای سوناتا و تویتا کمری اشاره کرد، اگر به دنبال ویژگی‌های کاربردی، قدرت و فناوری در بسته‌ای هستید که بودجه شما را از بین نبرد، تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا می‌توانند بهترین انتخاب شما باشند! هر دو خودرو با انواع فناوری‌های کمک راننده، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مدرن به‌علاوه موتورهای قدرتمند عرضه می‌شوند. انتخاب یکی از این دو خودرو به عنوان مدل برتر کار دشواری است، بنابراین تنها زمان ثابت می کند که کدام یک بهتر است.

تویوتا کمری 2022 برای عملکرد و قدرت برتر و فضای بیشتر برای سرنشینان صندلی عقب، یک سدان کلاس برتر است. این خودرو از رقیب خود – هیوندای سوناتا 2022 پیشی گرفته است و آن را به گزینه ای ایده آل برای رانندگانی تبدیل می کند که هم به دنبال برتری در تجربه رانندگی و هم ویژگی های فناوری پیشرفته هستند. کمری به عنوان یک خودروی تویوتا مطمئنا از طول عمر بالا، کمترین هزینه های تعمیر و دیگر مزیت های خودروهای تویوتا برخوردار می باشد. علاقمندانی که قصد خرید لوازم یدکی هیوندای سوناتا را دارند با مراجعه به فروشگاه آیدی یدک می توانید قطعات این خودرو و همچنین لوازم تویوتا کمری خود را به صورت آنلاین و با بهترین قیمت خریداری نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *