رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

مازراتی از گرانترین خودروی خود یعنی MC 20 رونمایی کرد

شرکت مازراتی از گرانترین خودروی خود به طور رسمی رونمایی کرد. MC 20 به عنوان گرانترین خودروی شرکت مازراتی در واقع مدلی روباز از ماشین های سوپرکار این خودروساز ایتالیایی به حساب می آید که دارای سقف جمع شونده و قدرت بی نظیر در شتاب گیری است. این گرانترن خودرو سوپر اسپرت مازراتی است که بازی مازراتی را از بسیاری جهات تغیر می دهد. ام سی 20 یک خون اشام جدید و بی نظیر است که تجربه رانندگی را به سطوح جدیدی انتقال می دهد. موتور V6 و 3 لیتری با قدرت 621 اسب بخار مهمترین نکته عطف این مازراتی به حساب می آید. این مازراتی با پسوند Cielo معرفی شده که در زبان ایتالیایی به معنی آسمان است. از دیگر ویژگی های این مازراتی شتاب آن است که حدود 3 ثانیه طول می کشد تا از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

بررسی کوتاه مازراتی MC 20

مازراتی MC20 با ساختار فیبر کربنی، موتور V-6 دو توربوی 621 اسب بخاری و قدرت پیچش گردن، یک خودروی خیابانی عجیب و غریب است که با تجربه رانندگی در اتومبیل های مسابقه ای شما را به هیجان زده می کند. شکل باریک سوپراسپرت ایتالیایی و درهای پروانه‌ای آن، هر عابری را به آن خیره می‌کند، درست مانند فراری‌ها و لامبورگینی‌ها. سقف این خودرو از شیشه الکتروکرومیک ساخته شده که با فشار دادن یک دکمه می توانید بین دو حالت مات و شفاف جابجا شوید. با این حال، مانند بسیاری از سوپراسپرت ها، MC20 دارای مجموعه ای از معایب خاص خود است. در حالی که سیستم تعلیق آن به اندازه کافی برای سفرهای جاده ای گاه به گاه سازگار است، ظرفیت بار خودرو بسیار ناچیز است.

مازراتی همچنین عملاً هیچ ویژگی کمک راننده در MC20 ارائه نمی دهد. هیچ کروز کنترل تطبیقی ​​یا کمکی برای حفظ خطوط وجود ندارد. MC20 از نمای بیرونی شیشه جلو گرفته تا صدای ناخوشایند موتورهای وحشی و عملکرد تهاجمی آن، برای رانندگان سخت پسندی ساخته شده است که مطمئنا آنها را غافلگیر می کند. MC 20 با مدل کوپه خود کمی متفاوت است، مدلی که مازراتی می گوید حدود 1000 نسخه از آن را تا کنون فروخته است. با معرفی این خودروی سوپر اسپرت بسیار از دیگاها نسبت به مازراتی تغیر کرده و بوی رقابت با فراری، لامبورگینی و شرکت های لوکس آلمانی به خوبی استشمام می شود. قیمتی که لامبورگینی برای این خودروی خود در نظر گرفته حدود 260 هزار یورو معادل 280 هزار دلار است. با این وجود از خودروهای مشابه خود در لامبورگینی و فراری گرانتر است.

مازراتی MC 20 برای سال 2023 چگونه است؟

برای دومین سال مدل  Cielo MC20 اسپایدر کانورتیبل به خط تولید می‌پیوندد. دارای یک سقف شیشه ای جمع شونده است که به صورت الکتریکی تنها در 12 ثانیه جمع می شود. هنگامی که قسمت بالایی در جای خود قرار دارد، پانل شیشه ای الکتروکرومیک آن را هنگامی که خورشید زیاد می تابد می توان از حالت شفاف به مات تغییر داد. مازراتی می‌گوید Cielo Spyder به اندازه مدل کوپه فضای بار و مسافر را ارائه می‌کند، در واقع یعنی فضای بار به همان اندازه کم است.

رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

مازراتی هنوز قیمت کانورتیبل Cielo Spyder را اعلام نکرده است، اما به طور قطع نسبت به مدل کوپه قیمت بیشتری خواهد داشت. به هر حال، اینها قیمت های ابتدایی در بخش خودروهای عجیب و غریب هستند.

موتور گیربکس و عملکرد مازراتی MC 20

MC20 کوپه و Cielo Spyder هر دو از یک موتور V-6 دو توربوشارژر با قدرت 621 اسب بخار به نام Nettuno استفاده می کنند، این موتور از یک سیستم احتراق دوگانه منحصر به فرد استفاده می کند که در اتومبیل های فرمول 1 مشاهده می شود و به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جفت می شود. انتقال 207.6 اسب بخار قدرت آن در هر لیتر آن را از هر موتور دیگر ابرخودروهای پیشرفته مانند لامبورگینی، فراری، مک لارن یا پورشه پرقدرت تر می کند. در آزمایش ما، MC20 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 3.2 ثانیه نیاز داشت.

رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

علاوه بر شتاب فوق‌العاده سریع، هندلینگ MC20 به خودروهای مسابقه‌ای تیز است. با وجود عملکرد ماورایی MC20، سواری آن به طور معقولی با سیستم تعلیق تطبیقی ​​در راحت ترین حالت آن مطابقت دارد. به اندازه کافی برجستگی ها را جذب می کند تا به رانندگی روزانه یا سفرهای جاده ای فکر کنید. مازراتی همچنین می گوید که نسخه تمام الکتریکی از MC20 با سیستم چهار چرخ متحرک در مدت کوتاهی وارد بازار خواهد شد. این شرکت هنوز هیچ جزئیاتی در مورد باتری یا موتورهای الکتریکی منتشر نکرده است، اما انتظار داریم به زودی اطلاعات بیشتری در مورد مدل EV بشنویم.

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

مصرف سوخت برای خودروهای اسپرت پرقدرت معمولاً عالی نیست و این در مورد MC 20 نیز صادق است. مازراتی ام سی 20 برای 15.8 لیتر برای شهر و 9.4 لیتر برای بزرگراه ثبت شده است. این مقدار کمی بهتر از مصرف سوخت مرسدس AMG GT است که اکنون تولید آن متوقف شده است. این مقدار را خود مازراتی اعلام کرده که نمی توان به دقیق بودن آنها اعتماد کرد.

فضای داخلی، راحتی و باربری

یک کابین دو نفره از طریق درهای دو وجهی به سبک پروانه ای که به سمت بالا باز می شوند قابل دسترسی است. طراحی داخلی MC20 تمیز و مینیمالیستی است و تنها کنترل‌های ضروری روی کنسول مرکزی وجود دارد. بخش های مجلل با خمیدگی کاملاً تند ارائه می‌کند، از جمله صندلی‌های چرمی با دوخت متضاد، پدال‌های آلومینیومی و تزئینات فیبر کربن. برای کمک به حل مشکل دید عقب، MC20 دارای یک آینه دید عقب دیجیتال است که از یک دوربین رو به عقب استفاده می کند تا تصویری از آنچه در پشت خودرو است به شما نشان دهد. چندین خودروی تولید فعلی در حال حاضر چنین سیستم مشابهی را ارائه می دهند.

رونمایی از گرانترین خودروی مازراتی

شما این مطلب را از آیدی یدک مرکز خرید لوازم یدکی خودرو های خارجی در ایران مطالعه کرده اید. علاقمندان می توانند تمامی لوازم یدکی و مصرفی خودرو خود نظیر انواع روغن خودرو، لنت ترمز، لوازم برقی، موتوری و بدنه را از همین جا با ارزان ترین قیمت خریداری نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *