لوازم جانبی تابستانه خودرو

مهمترین لوازم جانبی تابستانه خودرو

5 مورد از مهمترین لوازم جانبی تابستانه خودرو که باید داشته باشید

همزمان که به تابستان نزدیک می شویم، بهتر است مراقبت از خودروی خود را در برابر گرمای سوزان به خصوص در مناطق جنوبی جدی بگیرید. ما در این مقاله لیستی از لوازم جانبی تابستانه خودرو را برای شما معرفی می کنیم که با خرید آنها می توانید تاثیرات بد گرمای تابستان را بر خودروی خود خنثی کنید. تاثیرات بدی که گرمای شدید در فصل تابستان بر روی قطعات خودرو دارد باعث فرسودگی قطعات ظاهری و همچین سایر قطعات داخل کابین و موتوری خودرو می شود. سوز گرما نه تنها قطعات پلاستیکی خودرو چه در بیرون و چه در داخل کابین را فرسوده می کند، بلکه موتور را تحت فشار قرار می دهد و باعث استهلاک سایر قسمت های موتور می شود. با این وجود ضروری است در فصل تابستان مراقبت ویژه ای در این مورد انجام دهید تا از خسارت ها و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

لوازم جانبی تابستانه خودرو

1. روکش یا چادر خودرو

هنگامی که خودروی خود را در معرض تابیش مستقیم نور خورشید پارک می کنید، برای رانندگی مجدد نیاز است که چند دقیقه ای را صرف خنک کردن ماشین کنید در غیر این فضای داخل ماشین به قدری گرم می شود که باید زمان زیادی کولر کار کند تا فضای داخل را خنک کند. در تابستان هنگامی که قصد مسافرت دارید یا اگر محل کار خود پارکینگ خصوصی ندارد، به فکر خرید یک چادر ماشین باشید. چادر یک وسیله بسیار ضروری در فصل تابستان به حساب می آید که هنگام توقف بلند مدت می توانید از آن برای محافظت از ماشین خود استفاده کنید.
شما نمی توانید گرمای محیط اطراف خود را کاری کنید، ولی می توانید با خرید یک روکش مناسب و با کیفیت از اتومبیل خود محافظت کنید. در فصل تابستان هوای کشورمان به خصوص مناطق جنوبی هوای نسبتا گرمی را تجربه می کند. محافظت از خودروی خود را جدی بگیرید، چرا که به مرور زمان اجزای ماشین شما دچار فرسودگی می شوند. گرمای شدید همچنین باعث می شود تا درخشندگی بدنه خودرو از بین برود و رنگ آن تغیر کند.

2. آفتابگیر شیشه های بغل و جلو

یکی از دیگر لوازم جانبی تابستانه خودرو که در این لیست برای شما معرفی می شود، آفتابگیر شیشه های بغل و جلو می باشد. هر کسی علاقمند به دودی کردن شیشه های خود نیست، اما در فصل تابستان که دمای هوا بالا می رود، تار کردن شیشه ها می تواند از ورود گرمای خورشید به درون کابین جلوگیری کند. در بالا گفتیم که روپوش خودرو می تواند از خودرو هنگام پارک در برابر گرما محافظت کند. اما شما زمان زیادی را هم در حال رانندگی هستید، و برای خنک کردن دمای اتاق خودرو باید سیستم خنک کننده آن به شدت کار کند.
برای اینکه در این امر به سیستم تهویه مطبوع ماشین خود کمک کنید بهتر است از آفتابگیر شیشه های بغل و جلو استفاده کنید. اگر برای خرید آفتابگیر شیشه جلو ماشین مراجعه کنید با مدل های متفاوتی نظیر آفتابگیر رولی، عینکی و غیره روبرو می شوید. قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید، مطمئن شوید که آفتابگیرهای ماشین خود را نصب کرده اید.

3. عطر خودرو

اگر برای خرید عطر خودرو جستجو کنید با مدل های بسیاری روبر می شوید. همانطور که می دانید در فصل تابستان حرارت بیش از حد عرق هر کسی را در می آورد. هنگام رانندگی شما نیاز به خلق و خوی مناسب و همچنین تمرکز کافی برای کنترل دقیق خودرو دارید. اما بوی بد عرق و رطوبت صندلی های ماشین این آسایش را از شما سلب می کند که با استفاده از یک عطر خودروی خوب می توانید این مشکل را برطرف کنید. بوی عطر خودرو همچنین می تواند نشان دهنده شخصیت هر فردی باشد، به هنگامی که وارد ماشین می شوید و بوی آن را استشمام می کنید.

4. روکش های صندلی و پشت گردنی

آسایش و راحتی  شما در هنگام رانندگی به خصوص در مسافت های طولانی می تواند عملکرد شما را برای کنترل خودرو بهبود بخشد. در فصل تابستان هم به خاطر گرمای شدید باید از لوازم مخصوصی استفاده کنید تا کمتر تحت تاثیر هوای گرم محیط قرار بگیرید. از مهمترین این لوازم می توان به روکش های صندلی و پشت گردنی های مخصوص اشاره کرد. هنگام انتخاب این لوازم باید دقت کنید که محصول انتخابی شما سطح چسبندگی را کاهش دهد و فضایی بین صندلی و بدن شما به وجود بیاورد تا هوا جریان پیدا کند و در این شرایط از عرق کردن بدن جلوگیری می کند. تمامی قطعاتی که برای سرنشینان یک تکیه گاه به حساب می آیند، باید با چنین فرایندی کار کنند. رانندگی با بدنی خسته از نظر فیزیکی و ذهنی می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

5. سیستم خنک کننده هوشمند

مهمترین چیزی که می تواند از ماشین شما و سرنشینان در فصل تابستان محافظت کند، یک سیستم خنک کننده هوشمند می باشد. سیستم تهویه مطبوع خودرو که از بخش های مهمی نظیر کولر، بخاری، ACC، خنک کننده های صندلی و غیره تشکیل می شود، در فصل تابستان نیاز به مراقبت های بیشتری دارد. در فصل تابستان رادیاتور موظف است که دمای حرارت موتور و کابین ماشین را کنترل کند. با این حال در تابستان باید بیشتر مراقب رادیاتور خودروی خود باشید و مدام مایع سیال یا خنک کننده آن را چک کنید که اگر سطح مایع خنک کننده پایین بیاید در عملکرد این سیستم اختلال ایجاد می کند.

این لیست لوازم جانبی ضروری برای مقابله با گرمای تابستان بود که استفاده از آنها بر روی ماشین باعث بهبود عملکرد ماشین و آسایش سرنشینان می شود. شما این مطلب را از آیدی یدک مرکز خرید لوازم یدکی خودرو در ایران مطالعه کرده اید. قطعات تابستانه خودروی خارجی خود نظیر ماشین های هیوندای، کیا، بی ام و و غیره را از آیدی یدک خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *