10 خودرو پر فروش جهان در سال 2021

پرفروش ترین خودروهای جهان را بشناسید

معرفی 10 خودرو پر فروش جهان در سال 2021

شاید بسیاری از شما وقتی حرف از خودروهای پرفروش داخلی مطرح می شود، پراید یا ماشین های پژو را در ذهن خود تصور کنید. اما درباره بازار جهانی چطور؟  آیا خودروهای پرفروش جهانی را می شناسید. ما در این بخش می خواهیم پرفروش ترین خودروهای جهان را تا سال 2022 برای شما معرفی کنیم. در واقع کل فروش هر خودرو در سال 2021 است. خوروهایی که مطمئنا باید ویژگی های منحصر به فردی نظیر کیفیت، قیمت مناسب و طول عمر بالا داشته باشند تا بتوانند بیشتر در بازار جهانی به فروش برسند. البته پرفروش بودن یک خودرو به معنی بهترین بودن آن نیست. درصد کمی از افراد هستند که می توانند بهترین خودروها را خریداری کنند، ولی ما می خواهیم خودروهایی را برای شما معرفی کنیم که افراد زیادی توان خرید آنها را دارند و از آنها هم راضی هستند.

10 خودرو پر فروش جهان در سال 2021

در این میان محبوبیت رو به افزایش SUV ها در بین افراد کاملا مشهود است. بخش شاسی بلندهای سایز متوسط ​​با تقریباً 8 میلیون فروش، پر فروش ترین خودروها تا به امروز هستند. تویوتا راوفور با بیش از یک میلیون فروش در صدر این کلاس قرار گرفت و رقبایی مانند هوندا CR-V و نیسان ایکس تریل را شکست داد. خودروهایی که تا سال 2017 فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا کرده اند. اما بخش عمده فروش شاسی بلندهای سایز متوسط نظیر بی ام و ایکس 3 و مرسدس بنز GLC در بازار چین بوده که نشان می دهد به خوبی از این کراس اوورهای اروپایی استقبال کرده اند. هر چند بی ام و X3 سابقه حضور پر رنگی در بازار ایران دارد ولی برعکس آن مرسدس بنز کلاس GLC چرخش بر روی جاده های ایران نچرخید.

همانطور که انتظار می رفت، خودروهای بزرگ بیشترین ضربه را از محبوبیت خودروهای کراس اوور و جمع و جور متحمل شده اند. و این یک فاجعه به بار آورده است، که خودروسازان شاهد کاهش 31 درصدی فروش خودروهای بزرگ نسبت به سال 2019 هستند. پرفروش ترین مدل سال 2020 مرسدس بنز کلاس E استیت است که شاهد کاهش 32 درصدی است که نوید بخش آینده بهتری برای این خودروها نیست. هر چند کوید 19 هم تاثیر زیادی بر نتایج کاهش فروش خودروهای بزرگ داشته اما نباید از این غافل شوید که ساوهای متوسط بخش وسیعی از فروش این خودروها را در بازار جهانی تصرف کرده اند.

10 خودروی پرفروش جهان در سال 2021

تنها سه مورد از ده خودروی پرفروش بازار جهانی در سال های اخیر افزایش فروش داشته اند. شرکت های بزرگ ژاپنی نظیر تویوتا، هوندا و نیسان در سال های اخیر بر بازار جهانی چیره شده و با فاصله بسیار زیادی نسبت به رقبای بزرگی نظیر فولکس واگن که خود متشکل از چندین شرکت تابعه است، توانسته همچنان عنوان پرفروش ترین شرکت خودروسازی جهان را برای خود حفظ کند. تویوتا شرکتی است که ماشین سدان کرولا با آن همه محبوبیت در بازار ایالات متحده آمریکا و بازار جهانی، شاسی بلند راوفور با مصرف سوخت پایین، شاسی بلندهای خارج جاده ای لندکروز، اف جی کروز صخره نورد را تولید کرده و بسیاری مدل های هیبریدی که طبق گفته تویودا تا سال 2025 روانه بازار می شوند. مجموع فروش خودرو در سال 2021 رشد 2 و نیم میلیونی نسبت به سال 2020 داشته است.

1. تویوتا کرولا | میزان فروش: 1.150.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- تویوتا کرولا

تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال های 2019 و 2020 بود و همچنان با فروش بیش از 1.1 میلیون دستگاه در سال 2021 رتبه اول را به خود اختصاص داد. کرولا کراس که جدیدا نسخه کراس اور آن با عنوان کرولا کراس عرضه شده، معدن با ارزشی برای تویوتا به حساب می آید. خودرویی که 55 امین سال حضورش در بازار جهانی است و بیش از 50 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. آمریکای شمالی اولین بازار بین المللی فروش خودروهای تویوتا بود و حجم فروش آن بالاتر از بازار داخلی است. کرولا در بازار آمریکای شمالی یک سدان بسیار محبوب است و اخیرا نسخه کراس اور خود را با طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته، سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری و فضای بار مناسب دریافت کرده است. کرولا اکنون یک خودروی بسیار محبوب در بازارهای داخلی و بین المللی به حساب می آید که فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا کرده و نسخه های زیادی از آن وجود دارد. شاید به همان نسبت که در بین جهانیان محبوب است در بین ایرانیان هم محبوب باشد.

2. تویوتا راوفور | میزان فروش 1.070.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- تویوتا راوفور

تویوتا راوفور که در رتبه‌ دوم پرفروش‌ترین مدل شاسی‌بلند در بازار ایالات متحده قرار دارد در بازار جهانی هم بعد از کرولا پرفروش ترین خودرو می باشد. و به یک رقیب جدی برای پیکاپ فورد سری F، رم تراک و شورلت سیلورادو در بازار ایالات متحده تبدیل شده است. اما چرا شاسی بلند فورد که در بازار آمریکا توانست از تویوتا RAV4 پیشی بگیرد، در بازار جهانی از آن شکست خورده است؟ پیکاپ فورد سری F تنها در بازارهای ایالات متحده و کانادا به محبوبیت رسیده بود و در کشورهای دیگر نتوانست به آن محبوبیت برسد. راوفور یکی از خودروهای بسیار محبوب تویوتا در کشور خودمان می باشد که تعداد زیادی از آن به کشورمان راه یافته است. و بیشتر مدل های 2014 تا 2017 هستند. البته نسخه های انگشت شماری راوفور 2018 هم به بازار ایران رسیدند که اکنون به عنوان یک خودروی کارکرده با قیمتی بیش از 3 میلیارد تومان خرید و فروش می شوند.

عواملی مانند قیمت مناسب، سواری نرم و ظاهری جسورانه به موفقیت این شاسی بلند سایز متوسط تویوتا کمک می کند. خودرویی که اکنون نسخه پلاگین هیبریدی آن هم تولید می شود. راوفور هم از همان دسته شاسی بلندهای متوسط است که بازار کراس اورهای بزرگ را تصرف کرده است. و اکنون با کمتر از 1.1 میلیون فروش در رتبه دوم پرفروش ترین خودروهای جهان قرار دارد. به  طور کلی اگر بخواهیم تویوتا رافور را معرفی کنیم، باید اینگونه بگوییم که یک کراس اوور جمع و جور و 5 نفره با فضای مناسب در صندوق عقب که توانایی آفرود خیره کننده ای هم دارد. تویوتا راوفور در مقابل خود کراس اوورهایی نظیر هیوندای توسان، هوندا CR-V، مزدا CX-5 و فورد برانکو اسپرت را می بیند. اما همچنان در حال پیشتازی به سوی پرفروش ترین خودروی جهان است.

3. فورد سری F | میزان فروش: 860.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- فورد F150

سومین خودروی پرفروش جهان پیکاپ فورد سری F می باشد. خودرویی که بیشترین آمار فروش را در میان خودروهای آمریکایی دارد. و این آمار فوق العاده نشان از محبوبیت آن دارد. فورد سری F همانند تویوتا کرولا قدمت بالایی دارد و برای اولین بار در سال 1948 عرضه شد. یک پیکاپ بسیار قدرتمند که در ابتدا تنها یک وانت سبک بودند، اما از سال 2000 به بعد شاهد پیکاپ های سنگین وزن در این نوع هم بودیم. فورد سری اف معدن با ارزشی برای شرکت فورد به حساب می آید که سالانه سود خوبی برای این شرکت آمریکایی به دست می آورد. طبق آمار فروش خودروهای این شرکت فورد تنها 860.000 دستگاه از این خودرو را در سال 2021 به فروش رسانده است. ما به نسل های اول تا سوم فورد سری F که نگاه می کنیم، بیشتر مانند یک خودروی کارتونی است، اما رفته رفته این شرکت در طراحی آن بازبینی کرده تا امروز یک خودروی مجلل با طراحی کاملا جسورانه را تماشا کنیم. فورد F150 در حال حاضر در مقابل خود تویوتا تاندرا را می بیند. خودرویی که تویوتا مانند لندکروز موتور v8 را برای آن کنار گذاشته و در عوض از موتور V6 برای آن استفاده می کند. فورد در دو سال گذشته با کاهش رشد فروش مواجه شده بود و از رتبه 4 به رتبه 6 ام پرفروش ترین خودروهای جهان سقوط کرده، اما در سال 2021 جبران خسارت کرده رقم فروش بالایی را به ثبت رسانده است.

4. هوندا CR-V | میزان فروش: 730.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- هوندا CR-V

هوندا CR-V در شرایطی چهارمین خودروی پرفروش جهان است که باز هم یک خودروی ژاپنی و این بار محصول شرکت هوندا است. خودرویی که میزان فروش آن از 850.000 دستگاه در سال 2019 به 730.000 دستگاه در سال 2021 رسیده است. با این وجود درصد فروش این خودرو در بازار جهانی نسبت به سال قبل کاهش یافته است. هوندا CR-V بعد از پیکاپ قدرتمند فورد سری F در رتبه چهارم پرفروش ترین خودروهای جهان قرار دارد. این خودروی ژاپنی همانند تویوتا کرولا از زمان عرضه اش به بازار توانسته رکوردهای زیادی در فروش به ثبت برساند. سی آر وی رقیب اصلی RAV4 در این روزهای بازار جهانی به حساب می آید. هر چند این خودرو در مقطعی (سال 2014-2015) توانسته فروش بیشتری نسبت به رقیب خود داشته باشد، ولی در حال حاضر راوفور فروش نسبتا بهتری نسبت به هوندا CR-V دارد. این خودرو صرفا برای مصرف سوخت کمتر ساخته شده، و به همین  خاطر از گیربکس CVT برای آن در نظر گرفته است. هر چند  این گیربکس چندان تند و تیز نیست اما مصرف سوخت را به شدت کاهش می دهد.

5. تویوتا کمری | میزان فروش: 690.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- تویوتا کمری

تویوتا کمری دیگر ژاپنی پر فروش جهانی است که در لیست ده خودروی پرفروش بازار جهانی قرار می گیرد. شاید برای شما هم عجیب باشد، ولی جهان علاقه خاصی به خودروهای ژاپنی دارد. تویوتا کمری با 690.000 فروش در سال 2021 نسبت به سال های گذشته رشد قابل قبولی داشته است. تویوتا کمری در کشور ایران هم یک سدان بسیار دوست داشتنی است و از پیر و جوان دلبری می کند. تویوتا کمری را برادر بزرگتر کرولا می دانند و به خاطر فضای داخلی سخاوتمندانه و قابلیت اطمینان بالایی که دارد، در نزد بسیاری از مشتریان به خصوص مشتریان آمریکایی محبوب است. اما کرولا به دلیل مصرف سوخت کمتر و قیمت مناسب تر درصد فروش بیشتری دارد. البته فراموش نکنید که کمری هنوز هم به عنوان یک خودرو با مصرف سوخت کمتر، استهلاک کمتر، کیفیت سواری بالا و فضای داخلی بی نظیر شناخته شده می باشد. ما هم می توانیم تصور شما از این خودرو را حدس بزنیم: خودرویی که همانند دیگر ژاپنی های حاضر در بازار هزینه تعمیر آن چنانی ندارد، اما بر خلاف اینکه امکانات زیادی را ارائه نمی دهد، سواری نرم و بسیار قابل قبول ارائه می دهد.

6. نیسان سنترا | میزان فروش: 650.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- نیسان سنترا

نیسان در سال 2021 حدود 650.000 دستگاه از سدان سنترا به بازار عرضه کرد. با این وجود نیسان سنترا بعد از هوندا CR-V چهارمین خودروی پرفروش بازار جهانی به حساب می آید. نیسان همانند تویوتا و هوندا یک شرکت ژاپنی است با این تفاوت که نیسان یک شرکت چند ملیتی است و علاوه بر ساخت خودرو در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی، صنایع شیمیایی و غیره فعالیت می کند. این شرکت خودروسازی در زمینه فروش خودرو موفق به ثبت رکوردهایی هم شده که مطمئنا نیسان سنترا نقش کمی در این موفقیت ها ندارد. تجربه رانندگی با نیسان سنترا آرزوی بسیاری از رانندگان ایرانی و خارجی می باشد. خودرویی که هر چند کیفیت و سواری نرمی ارائه می دهد ولی قیمت بالای آن توان خرید را از مشتریان سلب می کند. نیسان سنترا یک سدان لوکس با فضای داخلی بی نظیر می باشد که همانند یک شاسی بلند به سرنشینان فضای داخلی ارائه می دهد.

7. تویوتا یاریس | میزان فروش: 595.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان - تویوتا یاریس

تعجب نکنید! اما باز هم یک خودروی تویوتا در این لیست به عنوان یکی از ماشین های پرفروش بازار جهانی قرار گرفته است. تویوتا یاریس یک سدان بسیار معروف که آوازه بی حد و حصری در بازار جهانی دارد. تویوتا یاریس یک خودروی سدان و کاملا جمع و جور است که  در سال 1999 برای اولین بار توسط تویوتا معرفی شد. نسل اول که راهی به بازار ایران پیدا نکرده، اما نسل دوم یاریس که با کد xp90 معرفی شد، توسط ایرتویا به بازار ایران آمده و القاب زیادی از جمله فلفل ریز و غیره برای آن در نظر گرفته اند. از نظر ظاهری همانند یک 206 هاچبک یا بدون صندوق است، اما مطمئن باشید که تویوتا افتضاح به بار نمی دهد و مطمئنا فضای مناسب برای سرنشینان را در داخل مهیا می کند. اما در عوض نمی توان گفت که رضایت از صندوق عقب قابل قبول باشد. اما یاریس در دو مدل هاچ بک و صندوق دار عرضه می شود که مطمئنا بسیاری از کاربران به سراغ مدل صندوق دار آن می روند. میزان فروش این خودرو در سال 2021 حدود 595.000 دستگاه برآورد شده که عوامل زیادی در این موفقیت نقش دارند. از جمله مصرف سوخت عالی 6 لیتر در صد کیلومتر، سواری نرم، دوام طولانی و قیمت مناسب. به خودرو که نگاه می کنیم، همه چیز خیلی ساده طراحی شده و خبری از حجم پردازی بدنه در بخش سپرها و جلوپنجره نیست. تویوتا یاریس تقریبا از مدل 2008 تا 2014 در بازار کشورمان موجود شد هر چند به صورت انگشت شمار مدل های 2015 و 2016 هم مشاهده می شوند.

8. هوندا سیویک | میزان فروش: 590.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- هوندا سیویک

هشتیمن خودروی پرفروش بازار جهانی مدل دیگری از شرکت هوندا است. باز هم یک خودروی ژاپنی که بخش عمده ای از بازار جهانی خودرو را تصرف کرده است. هوندا سیویک هم خودرویی است که پا به جاده های کشورمان گذاشته است. اگر برای خرید هوندا سیویک مراجعه کنید حتی مدل های بسیار قدیمی 1993 و کمتر را مشاهده می کنید که هنوز هم کیفیت مناسبی دارند. البته این خودرو از سال 2011 به بعد خیلی کم رنگ در بازار ایران عرضه شد. رقیب های سر سخت این خودروی هوندا در بازار کشورمان و بازار جهانی باید هیوندای النترا و مخصوصا کرولا هستند که می توانند نقش مهمی در کاهش فروش این خودرو داشته باشند. هوندا سیویک هر چند دوست داشتنی است، ولی به خاطر خدمات پس از فروش ضعیفی که در ایران دارد، مشتریان را هنگام خرید آن دچار شک و تردید می کند.

9. شورلت سیلورادو | میزان فروش: 585.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان- شورلت سیلورادو

شورلت سیلورادو که جدیدا به پیشرانه هیبریدی مجهز شده یکی از پرفروش ترین خودروهای سبک وانت شرکت شورلت می باشد که رقم فروش آن در برابر فورد F150 امیدوار کننده است. سیلورادو توسط جنرال موتورز آمریکا تولید می شود. شاید بتوانید سیلورادو را در پس کوچه های بازار ایران پیدا کنید. بسیار بسیار کم. اما این خودرو در بازار ایالات متحده و بازارهای بین المللی به خوبی برای خودش جا درست کرده و سال 2021 هم حدود 585.000 دستگاه از آن به فروش رسیده است. او یک پیکاپ قدرتمند با قابلیت آفرود بی نظیر است. فضای داخلی در دو ردیف جلو و عقب زیاد است و طراحی بیرونی با سپرهای بزرگ و جلوپنجره ای با شبکه های 5 ضلعی کاملا جسورانه است. مطمئنا بزرگترین رقیبان سیلورادو در داخل آمریکا تولید می شوند.

10. تسلا مدل 3 | میزان فروش: 580.000 دستگاه

10 خودرو پر فروش جهان - تسلا مدل 3

وقتی حرف از شرکت تسلا می شود، خودروهای برقی یا همان الکتریکی در نظر ما تصور می شوند. تسلا مدل 3 یکی از سدان های بسیار محبوب شرکت تسلا موتورز است که درصد فروش نسبتا خوبی در بازار آمریکا و همچنین بازار جهانی دارد. هر چه تخیل و فضا سازی عجیب و غریب در خودروهای شرکت تسلا دیدیم، در این مدل یک طراحی کاملا ساده را مشاهده می کنیم که البته خیلی به دل می نشیند. رکوردهای بی نظیری که این خودرو برای تسلا به ثبت رساند کمتر خودروی برقی می تواند آنها را تجربه کند. تسلا مدل 3 تنها در سال 2020 حدود 800.000 نسخه از آن به فروش رسیده است. از جلو که تسلا مدل 3 را مشاهده می کنید، عدم استفاده از گریل یا جلوپنجره در آن جلب توجه می کند. همانطور که می دانید تسلا مدل 3 یک خودروی تمام برقی است و پیشرانه برقی آن هم نیاز چندانی به هوا ندارد. و این فرصت مناسبی برای تسلا فراهم کرده تا سپر جلوی خودرو را به صورت یکپارچه و بدون هیچگونه دریچه هوا یا جلوپنجره طراحی کند. تسلا مدل 3 در حال حاضر محبوب ترین خودروی برقی جهان به حساب می آید.

شما این مطلب را از آیدی یدک مرکز خرید لوازم یدکی خودرو در ایران مطالعه کرده اید. برای خرید تمامی لوازم یدکی خودروهای خارجی خود با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *